Ważne
Nie wiem o co dokładnie chodzi w tym zadaniu, ale coś trzeba zrobić żeby po lewej i po prawej stornie był taki sam wynik czy coś takiego. :)

a) 0,2x + 0,3 = 1,3

b) 5x - 0,8 = 0,1 + 2x

c) 8x - 0,2 = 8x - 0,1

d) 0,01x +17 = -0,16

e) -0,07 (10x-1) = 0,3x

f) 0,83x + 0,82 = 0,23x + 1,52

g) 0,6x + 2 (0,1x-0,1) = 0,2 (x+1)

h) 0,7(x+2) = 0,4 (x+1) + 0,3 x+1

i) 0,15 (2x+4) = 2 (1,3 + 0,3x) - 0,6

j) 0,1 (x+1) - 0,05 (3x-10) = 0,4 - 0,1 - 0,5

2

Odpowiedzi

2010-04-12T19:29:20+02:00
A)0,2x+0,3=1,3
0,3-1,3=-0,2x
-1=-0,2x
x=5
b)5x-0,8=0,1+2x
5x-2x=0,8-0,1
3x=0,7
x= 4 i dwie dziesiate

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T19:35:07+02:00
A) 0,2x + 0,3 = 1,3
0,2x=1,3-0,3
0,2x=1/:0,2
x=5
b) 5x - 0,8 = 0,1 + 2x
5x-2x=0,1+0,8
3x=0,9/:3
x=3,(3)
c) 8x - 0,2 = 8x - 0,1
8x-8x=-0,1+0,2
0=0,1 - sprzeczne.
d) 0,01x +17 = -0,16
0,01x=-0,16-17
0,01x=-17,6/:0,01
x=1760
e) -0,07 (10x-1) = 0,3x
-0,7x+0,07=0,3x
-0,7x-0,3x=-0,07
x=0,07
f) 0,83x + 0,82 = 0,23x + 1,52
0,83x-0,23x=1,52-0,82
0,6x=0,7/:0,6
x=1,1(6)
g) 0,6x + 2 (0,1x-0,1) = 0,2 (x+1)
0,6x+0,2x-0,2=0,2x+0,2
0,6x+0,2x-0,2x=0,2+0,2
0,6x=0,4/:0,6
x=0,(6)
h) 0,7(x+2) = 0,4 (x+1) + 0,3 x+1
0,7x+1,4=0,4x+0,4+0,3+1
0,7x-0,4x=0,4+0,3+1-1,4
0,3x=0,3/:0,3
x=1
i) 0,15 (2x+4) = 2 (1,3 + 0,3x) - 0,6
0,3x+0,6=2,6+0,6x-0,6
0,3x-0,6x=2,6-0,6-0,6
-0,3x=1,4/:(-0,3)
x=-4,(6)

ten sam wynik po lewej i prawej to w sprawdzeniu tylko. ;)