Pomóżcie.!

Jest to zadanie z obliczania czasu i kąta padania słońca.

X= 31°N, 17°E godz.14.11
Y= 41°S, 7°E

Polecenie: oblicz która jest godzina w mieście Y i jaki jest kąt padania słońca w lecie w mieście Y .

BŁAGAM ! POMOCY!!! ; (

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T19:34:41+02:00
Od większej długości geograficznej odejmujesz mniejszą
17°-7°=10°
1°-4min
10°-40 minut
14h11min-0h40min=13h31min
w miejscowości Y jest godzina 13³¹.
Kąt padania promieni słonecznych obliczamy ze wzoru
w dniu przesilenia letniego na półkuli południowej
(90°- szer. geograficzna)-23°27'
a więc
(90°-41°)-23°27'=25°33'
kat padania promieni słonecznych w mieście Y wynosi 25°33'
2010-04-12T19:38:38+02:00
Obliczę ci tylko kąt padania słońca:90-41+23 1/2=72 1/2