Zadanie 1.

W 100 g. czterdziestoprocentowej śmietany jest 2,6 g węglowodanów. Ile węglowodanów zawiera 380 g takiej śmietany?


Zadane 2.

Objętość budynku lub pomieszczenia nazywamy kubaturą. W pokoju o kubaturze 60 m sześciennych znajduje się 12,6 m sześciennych tlenu. Ile metrów sześciennych tlenu jest w klasie, której kubatura jest równa 153,6m sześciennych? Ułóż proporcję i oblicz.


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T19:23:59+02:00
Zad1.
1g śmietany - 0,026g węglowodanów

0,026 g x 380g = 9,88g węglowodanów

Odp. 380g śmietany zawiera 9,88 g węglowodanów.

zad2.
60m³ - 12,6m³
153,6m³ - x
x = 153,6m³*12,6m³/60m³ = 32, 256 m³
2 5 2
2010-04-12T19:34:52+02:00
Zad1.
1g śmietany - 0,026g węglowodanów

0,026 g x 380g = 9,88g węglowodanów

Odp. 380g śmietany zawiera 9,88 g węglowodanów.

zad2.
60m³ - 12,6m³
153,6m³ - x
x = 153,6m³*12,6m³/60m³ = 32, 256 m³
2 3 2