Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T14:50:47+01:00
Miejscami zerowymi będą te liczby, które podstawione za x dadzą y = 0:

a) -3
-3 + 3 = 0

b) -2 i 2
(-2)² - 4 = 4 - 4 = 0
2² - 4 = 4 - 4 = 0

c)1/2
2 - 1 : 1/2 = 2 - 1 * 2 = 0

Pozdro)
7 3 7
2009-11-04T14:51:19+01:00
Aby poznać miejsce zerowe funkcji, pod y podkładamy 0. wtedy x przyjmuje wartość danego miejsca zer. Tak więc :

a)
y= x+3
0=x+3x= -3

b)
y= x²-4

x^2=4
x=2 v x= -2

c)
y=2- 1/x
1/x=2 | * x
1=2x
x= 1/2

Pozdrawiam,
Kluuuska ;)
1 5 1