Sen miałem dziwny. A tak to było:
w tłumie kosmitów na placu stałem 200 ich oczu na mnie patrzyło, ale zarysów ciał nie widziałem. Wtem usłyszałem - Hej, ziemianie, zadam ci teraz trudne pytanie. Musisz się śpieszyć, bo gdy noc minie, chcemy gotowe mieć rozwiązanie. Kilku z nas ma, jak ty, oczu parę. O siedmiu więcej ma ich dwie pary. A czworo oczu ponad twą miarę mam ja, ma brat mój i ojciec stary. Połowę grupy już omówiłem, reszta mych druchów ma oko jedno. Z jak liczną grupą tutaj przybyłem? Spróbuj obliczyć, nim gwiazdy zbledną.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T19:31:00+02:00
Suma oczu=200
x- Ci co mają 1 parę oczu( dwoje oczu)
x+7- ci co maja 2 pary oczu (czworo oczu)
3 osoby-mają 3 pary oczu ( 6 oczu bo o 4 wiecej niz normalnie)
y-ci co maja 1 oko (polowa wszystkich)

2x+ 4(x+7) + 3*6 +y=200
y=x+(x+7)+3

2x+4x+28+18+y=200
y=2x+10
po podstawieniu:
6x+46+2x+10=200
8x+56=200
8x=144
x=18 - tyle ma 1 pare oczu

x+7=25- tyle ma 2 pary oczu
y=2*18+10=46 -tyle ma jedno oko (to jest połowa osób)

y=x+x+7+3
46=18+18+10
46=46

Suma osób= 46+46=92
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T19:39:05+02:00
200-liczba oczu kosmitów
x-liczba dwuokich kosmitów
x+7-liczba czterookich kosmitów
3-liczba sześciookich kosmitów
x+x+7+3-liczba połowy kosmitów
2x+10-liczba jednookich kosmitów
2x+4(x+7)+6*3+2x+10=200
2x+4x+28+18+2x+10=200
8x+56=200
8x=144
x=18-liczba dwuokich kosmitów
18+7=25-liczba czterookich kosmitów
2*18+10=36+10=46-liczba jednookich kosmitów
18+25+46+3=92-liczba wszystkich kosmitów
Odp.: Było 92 kosmitów.