Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T19:36:12+02:00
P przed zwiększeniem - P= 10 cm x 5 cm : 2 = 25cm2

a. P= 10 cm x 9 cm : 2 = 45 cm2
45cm2 - 25cm2 = 20 cm2 - o tyle zwiększyło się pole.

b. 45cm2 : 25cm2 = 1,8 - tyle RAZY zwiększyło się pole

Liczę na naj :*
2010-04-12T19:38:35+02:00
Jeden z boków trójkąta ma dłudość 10 cm, a wysokosć poprowadzona do tego boku jest równa 5 cm. Zwiększamy tę wysokośc 4 cm.

a)O ile zwiekszył się pole trójkąta?

b)Jle razy zwiększ się pole trójkąta?
P₁=½a*h=½*10*5=25
Jeśli zwiększymy o 4 cm
P₂=½a*h=½*10*9=45
P₂-P₁=45-25=20,
Odp Pole zwiększy się o 20 cm².
25*x=45
x=45/25
x=9/5
5 to 100%
9 to x %
x=9*100:5=180%
Pole zwiększy się o 9/5. to jest 180%.