Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T19:43:10+02:00
1) ⅓x-4=x-5
1/3x-x=-5+4
-2/3x=-1
x=3/2
x=1i1/2

2) x-4=½x+2
x-1/2x=2+4
1/2x=6
x=12

3) -7(x+1)=21
-7x-7=21
-7x=21+7
-7x=28
x=-4

4) 4(x-3)=6×2x
4x-12=nie wiem jaki tu jest znak:(

5) 5(3x-2)+6x≥8(3x-4)
15x-10+6x=24x-32
21x-24x=-32+10
-3x=-22
x=7 i 1/3
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T20:05:16+02:00
1) 1/3x-x=-5+4
-2/3x=1 /: (-2/3)
x=



2)x-4=1/2x+2
x-1/2x=2+4
0,5x=6 /:0,5
x=12


3) -7(x+1)=21
-7x-7=21
-7x=21+6
-7x=28 / :(-7)
x=4

4) 4(x-3)=6x 2x
4x-12=12x²
4x-12x²=12
8x=12/:8
x=12/8 (po skróceniu)
x=3/2
x=1,5



1 5 1