1) w pewnym trójkacie równoramiennym kąt przy podstawie jest o30 stopni większy od kata miedzy ramionami. Jakie miary mają katy tego trójkąta?
2)pan franciszek złowił szczupaka wazącego 2,5kg. Głowa tego szczupaka jest tylko o 0,5kg lzejsza od tułowia. Ile wazy sama głowa.?

prosze o działania z odpowiedziami. kto rozwiaze dobrze zadanie daje naj.:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T19:37:22+02:00
1.
Suma kątów: 180

Kąt przy ramieniu: x
Kąt przy podstawie (są dwa): x + 30

x + x + 30 + x + 30 = 180
3x = 120 /: 3
x = 40

Kąt przy ramieniu: 40
Kąt przy podstawie: 40 + 30 = 70

40 + 2 * 70 = 180
Drugiego niestety nie potrafię ;(

  • Qrst
  • Początkujący
2010-04-12T19:48:43+02:00
X-masa tułowia
y- masa głowy

x+y=2,5kg
x-y=0,5 kg

2x=3kg
x=1,5kg

zatem y=1kg
1 3 1