1.
Oblicz długość wysokości trapezu równoramiennego o podstawie 16cm i 10cm, oraz ramieniu 5cm. (twierdzenie Pitagorasa)
2.
Obwód rombu wynosi 20cm, a jego krótsza przekątna ma długość 6cm. Oblicz długość wysokości rombu.(twierdzenie Pitagorasa)

3

Odpowiedzi

2010-04-12T19:47:03+02:00
16-10=6:2=3
3²+b²=5²
9+b²= 25
25-9=16\√
√16=4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T19:55:12+02:00
1)
(16-10) : 2 =3
h^2+3^2=5^2
h^2+9=25
h^2=25-9
h^2 = 16 | pierwiastkuje
h=4
Wysokość wynosi 4 cm ;)

2)
h^2+3^2=5^2
h^2+9=25
h^2=25-9
h^2=16 | pierwiastkuje
h=4

Wysokośc też wynosi 4 ;P
2010-04-12T20:47:59+02:00
Ad. 1
(16 - 10) / 2 = 3
h^2 + 3^2 = 5^2
h^2 + 9 = 25
h^2 = 25 - 9
h^2 = 16
h = 4

Ad. 2
h^2 + 3^2 = 5^2
(to samo co wyżej)
h = 4