ZAPISZ W POSTACI RÓWNAŃ:
a)liczba o 6 mniejsza od liczby x jest równa 71.
b)O liczbie x wiemy, ze po pomnożeniu jej przez 6 i dodaniu 5 otrzymujemy liczbę o 25 wiekszą od x.
c) liczba x ma te własnośc, ze po pomnozeniu jej przez 6 i odjęciu 90 otrzymamyy liczbe o 50% wiekszą od x.
daje naj .

2

Odpowiedzi

2010-04-12T19:45:25+02:00
A)x:6=71
b)x*6+5<25+x
c)x*6-90=50%+x
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T19:46:12+02:00
A) x - 6 = 71 /+6
x = 77

b) x * 6 + 5 = x + 25
6x - x = 25 - 5
5x = 20
x = 4

c) x *6 - 90 = 1,5x
6x - 1,5x = 90
4,5x = 90 /:4,5
x = 20