Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T19:52:46+02:00
Zuzanna ma na świadectwie 12 ocen same czwórki i piątki .Średnia jej ocen wynosi 4,75 .Ile piatek ma Zuzanna na świadectwie ? ( równania i nierówności )

x-liczba 5
12-x-liczba 4


5x+4(12-x)/12=4,75
5x+48-4x/12=4,75
x+48/12=4,75 /*12
x+48=57
x=9

12-9=3

Zuzanna na świadectwie miała 9 piątek i 3 czwórki :)
34 4 34
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T19:52:55+02:00
Liczba ocen: 12
liczba czwórek: x
liczba piątek: 12-x

4x + 5(12-x) = 12 * 4,75
4x + 60 - 5x = 57
60 - 57 = 5x - 4x
3 = x

12 -3=9

Odp. Zuzanna na świadectwie ma 3 czwórki i 9 piątek.

43 4 43