1.Dwaj sąsiedzi, pan Jan i pan Kazimierz, hodują gołębie. Mają ich razem 47. Pan Jan ma o 12% gołębi mniej niż pan Kazimierz. Ile gołębi ma każdy z tych panów ?

2.Na placu zabaw bawią się dzieci.Połowa z nich gra w piłkę, 10% biega bez celu i krzyczy, 20% gra w gumę, a reszta, czyli sześcioro dzieci, bawi się w piaskownicy. Ile dzieci jest na placu zabaw ?

3. Pani Anna ważyła o 3kg mniej niż pani Zofia. Po kuracji odchudzającej pani Anna wazy o 15% mniej, a pani Zofia o 15kg mniej i obie ważą tyle samo.Ile kilogramów ważyła każda z tych pań przed kuracją ?



PILNE<PILNE<PILNE<PILNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T19:54:28+02:00
Zad1.
g->gołębie pana Kazimierza
g-12%g ->gołębie pana Jana

g+(g-12%g)=47
g+(g-0,12g)=47
g+0,88g=47
1,88g=47
g=25 ->gołębie pana Kazimierza

g-12%g ->gołębie pana Jana ,więc
25-0,12 * 25=22

zad2.
Dane:
x-wszystkie dzieci
50%x-gra w piłkę
10%-biega
20%-gra w gume
6-bawi sie w piaskownicy

Szukane:
x=?

Rozwiazanie:
X-50%x-10%x-20%x =6
20%x=6 /*100
20x=600
x=30

Odp. Na placu bawi sie 30 dzieci. :)

zad3.

waga Zofii --> x
waga Anny --> x-3
waga Anny po odchudzaniu --> 85%(x-3)
waga Zofii po odchudzaniu-->x-15

85%(x-3)=x-15
0,85(x-3)=x-15
0,85x-2,55=x-15
0,85x-x=-15+2,55
-0,15x=-12,45 //: -0,15
x=83
83-3=80
odp.Zofia ważyła 83kg, a Anna 80kg.
2010-04-12T19:59:46+02:00
50 % (połowa) - Gra w piłkę.
10 % - biega
20 % - gra w gume
6 dzieci - 20 %
50%+10%+20%=80%
20% - 6 dzieci.
100%- 30 dzieci.