Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T19:59:52+02:00
-Mieszko nie chciał by polska była atakowana przez kraje chrześcijańskie.
- Polska stała się równa innym krajom chrześcijańskim
2010-04-12T20:02:37+02:00
Przyczyny
- Polska była krajem pogańskim- istniało wielobóstwo,
- Chrześcijaństwo wzmacniało siłę władcy,
- Chrześcijaństwo- czyli wiara w jednego Boga,
- Polsce potrzebni byli ludzie wykształceni,
- Mieszko I nie chciał aby Polska stała się krajem zależnym od Niemiec,


Skutki:
- Otton I uznawał Mieszka I za przyjaciela, stając się jego zwierzchnikiem i opiekunem,
- Polska weszła w krą kultury zachodnio-europejskiej,
- Przybywają ludzie wykształceni- kościół wprowadza znajomość pisma, niezbędnego w ówczesnej dyplomacji,
- Została utworzona administracja, wzmocniono władzę centralną.