Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T15:10:36+01:00
Tekst mazurka dąbrowskiego stanowił akt wiary w Ojczyzne.

2. Tak, ponieważ mówi o zamiłowaniu do Ojczyzny. O tym jak ludzie walczyli o nasz kraj i ginęli za niego. Np. "....co nam obca przemoc wzięłą szablą odbierzemy..." lub "...jak Czarniecki do Pozania po szwedzkim zaborze, dla ojczyzny ratowania wrócim się przez morze"
3 3 3
2009-11-04T15:11:07+01:00
1. ...akt wiary w odrodzenie państwa, odzykanie niepodległości.
2. Tak, bo to utwór historyczny, z okresu gdy Polska była pod zaborami.
1 5 1