Odpowiedzi

2010-04-12T20:10:35+02:00
Dane:
m=100g=0,1kg
t1=20 stC
t2=100st C
Q=2000J
szukane:
cw=?
Q=m *cw *(t2-t1) /:m *(t2-t1)
c w=Q/ m(t2-t1)
c w=2000J/0,1kg *80stC
c w=2000 :8 [J/kg *st C]
c w=250 J/kg *stC
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T20:11:03+02:00
M=100g=0,1kg
Tp=20*C
Tk=100*C
Q=2000J
cw=?

Q=m·cw·ΔT
ΔT=Tk-Tp=100*C-20*C=80*C

cw=Q/m·ΔT
cw=2000J/0,1kg·80*C=2000J/8kg·*C=250J/kg·*C
Tym metalem jest najprawdopodobniej srebro (cwAg= 236J/kg·*C)
18 4 18
  • cyco
  • Rozwiązujący
2010-04-12T20:14:55+02:00
Q=cw*m*ΔT
cw=Q/m*ΔT
cw=2000J/0.1kg*80st celc=250J/kg*st celc

To jest prawdopodobnie srebro


6 4 6