Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T15:11:11+01:00
Zakladamy, ze np zabariaja 1000zł

pan kamil - 1000 - 100%
1000 :4 = 25%
250 zł - 25%

1000 + 250 = 1250 zł


pan zbyszek
1000 - 100%
100 - 10%

1100-100%
X - 15%
1100 * 15 / 100 = 165

1100 + 165 - 1265

pan zbyszek planuje wieksza podwyzkę
2009-11-04T15:14:50+01:00
Załuzmy ze obaj bd podwyzszać z kwoty 100zł

Pan Kamil:

100zł×25%=125zł

Pan Zbyszek:

100zł×10%=110zł i 110zł×15%=126,5zł

odp: Pan Zbych palanuje większą podwyszkę!!
2009-11-04T15:14:52+01:00
Załóżmy sobie, ze panowie zarabiaja po 1000 zł.

-pan Kamil- podwyzka o 25 %:

1000 zł ---> 100 %
x---> 125%

x= 1250 zł- tyle zarabiałby pan Kamil, po podwyżce 25 %


- pan Zbyszek- podwyzka o 10 %

1000 zł--> 100 %
x--> 110 %

x= 1100 zł- tyle zarabiałby pan Zbyszek, po podwyżce 10 %

- kolejna podwyzka pana Zbyszka- o 15 %

1100 zł--> 100 %
x--> 115%

x= 1265 zł- tyle zarabiałby pan Zbyszek po podwyzce najpierw o 10 %, a potem o 15 %.

Odp. Wieksza podwyzke planuje pan Zbyszek.