Zad 18 strona 182 matematyka podręcznik 1 gim Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek Uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich, to oboje mieliby tyle samo kasztanów. Ile kasztanów ma Agnieszka a ile Jacek ? Daje za rozwiązanie 10 pkt

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T20:26:46+02:00
Agnieszka x
Jacek 3x
3x-15=x+15
3x-x=15+15
2x=30/2
x=15
spr.
Agnieszka 15
Jacek 3×15=45
45-15=15+15
30=30
63 4 63
2010-04-12T20:28:49+02:00
X - liczba kasztanów agnieszki
3x - liczba kasztanów jacka
3x - 15 = x + 15
3x - x = 15 + 15
2x= 30 /: 2
x= 15 kasztany Agnieszki
3x= 3* 15 = 45 Kasztany Jacka

Odp: Agnieszka ma 15 kasztanów a Jacek 45.
76 4 76