1) Po zwiększeniu pewnej liczby o 12% otrzymaliśmy liczbę o 60 większą. Jaka to liczba?
ps. ma wyjść 500 (może wam pomoże)


2) od szyny metalowej odcięto 72% jej długości. Waga pozostałej części szyny jest równa 45,5 kg. Ile kilogramów ważyła ta szyna?
ps ma wyjść 162,5.

Jak nie umiesz to nie rób.

3

Odpowiedzi

2010-04-12T20:20:58+02:00
1) Po zwiększeniu pewnej liczby o 12% otrzymaliśmy liczbę o 60 większą. Jaka to liczba?
ps. ma wyjść 500 (może wam pomoże)
x+12/100x=60+x
x+12/100x-x=60
12/100x=60 /*100/12
x=6000/12
x=500
Odp. Ta liczba to 500

2) od szyny metalowej odcięto 72% jej długości. Waga pozostałej części szyny jest równa 45,5 kg. Ile kilogramów ważyła ta szyna?
ps ma wyjść 162,5.
x-72/100x=45,5
28/100x=45,5 /*100/28
x=162,5
Odp. Szyna ważyła 162,5 kg.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T20:21:10+02:00
1) Po zwiększeniu pewnej liczby o 12% otrzymaliśmy liczbę o 60 większą. Jaka to liczba?
ps. ma wyjść 500 (może wam pomoże)

12%=0,12
x+0,12x=x+60
x+0,12x-x=60
0,12x=60/:0,12
x=500

2) od szyny metalowej odcięto 72% jej długości. Waga pozostałej części szyny jest równa 45,5 kg. Ile kilogramów ważyła ta szyna?
ps ma wyjść 162,5.

72%=0,72
x-0,72x=45,5
0,28x=45,5/:0,28
x=162,5
1 5 1
2010-04-12T20:25:01+02:00
1.
x+(12/100)x=x+60
0,12x=60
x=500

Odp:Ta liczba to 500.

2.
x-0,72x=45,5
0,28x=45,5
x=162,5

Odp.Szyna ważyła 162,5 kg.
1 5 1