Za 3 jednakowe zeszyty i długopis Jacek zapłacił 18 zł. Długopis jest dwa razy droższy od zeszytu. Ile kosztował długopis.?
Odp. ma wyjść 7,20. Zadanie trzeba rozwiązać na zasadzie równości lub nierówności ze sprawdzeniem. Pliisss. ! Jak najszybciej bo to na jutro.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • siom
  • Początkujący
2010-04-12T20:26:16+02:00
X-cena zeszytu
2x-cena dlugopisu
3x+2x=18
--------------------------------------
2x=?
3x+2x=18
5x=18/:5
x=3,6
2x=2*3,6=7,2
1 3 1
2010-04-12T20:32:55+02:00
Z-cena zeszytu
d-cena długopisu

3z+d=18
2z=d

3z+d=18/x(-2)
2z-d=0/x3

-6z+(-2d)=-36
6z-3d=0

-5d=-36/:(-5)
d=7,2


1 5 1