Podczas wycieczki w upalny dzien dzieci przeznaczyly na napoje 42 zl. kupily 16 kartonikow soku jablkowego. ile najwiecej butelek wody mogly kupic dzieci za reszte pieniedzy?

CENNIK:
NAPOJ:
-sok jablkowy
-woda mineralna

CENA JEDNOSTKOWA:
-0,89 zl / kartonik
-1,60 zl / butelka

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T15:15:55+01:00
16 * 0,89 = 14, 24zł
42 - 14,24= 27,76 żł
27,76; 1,60 = 17,35 = 17

odp ; mogły kupic jeszcze 17 butelek wody
1 1 1
2009-11-04T15:18:00+01:00
16 × 0,89 = 14,24
42 - 14,24 = 27, 76

27,76 : 1,60 ≈ 17

Odp: Dzieci maksymalnie mogły kupić 17 butelek wody.
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-04T15:19:48+01:00
16x0,89= 14,24
42-14,24= 27,76
27,76:1,6= 17, 35 czy 17 butelek i zostanie im 0,56 zł reszty

Odp: Dzieci mogą kupić17 butelek wody.