Odpowiedzi

2010-04-12T20:33:13+02:00
Trojkat prostakatny ma jeden kat prosty czyli 90 stopni aby jeden z katow byl 4 razy wiekszy musi miec miare kata 45 stopni
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T20:37:41+02:00
90-jeden kąt trójkąta
x-drugi kąt trójkąta
1/4(90+x)-tzeci kąt trójkąta
180-suma wszystkich kątów trójkąta
90+x+1/4(90+x)=180
90+x+22,5+0,25x=180
112,5+1,25x=180
1,25x=-112,5+180
1,25x=67,5
x=54
1/4(90+54)=36
Odp.:Miary kątów tego trójkąta to 90, 54i 36.