1.Oblicz tworzącą stożka o promieniu 4cm i wysokości 6cm.
2. Oblicz pole powierzchni przekroju osiowego stożka otrzymanego w wyniku obrotu trójkąta prostokątnego o przyprostokątnych 5cm i 10cm wokół dłuższej przyprostokątnej.
3. Tworząca stożka ma 10cm i jest nachylona do podstawy pod kątem 60°. Oblicz promień, wysokość i pole powierzchni stożka.

2

Odpowiedzi

2010-04-12T20:29:01+02:00
4*4 + 6*6 = a2
16+36=a2
52=a2
a=∫52
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T20:45:22+02:00
1.
l2= r2 +h2
l2= 16 + 36
l2= 52
l= pierwiastek z 52 = 6 i pierwiastek z 2 cm

2.
Pp= ah/2
r= 5 cm
r= 1/2 a
a= 10 cm
h= 10 cm
Pp= 10*10 /2
Pp= 50 cm2

3.
10cm= 2a
r=a
10=2a/2
a= 5 cm
r= 5 cm
h= a pierwiastek z 3
h= 5 i pierwiastek z 3 cm

Mam nadzieję, że pomogłam ;)
1 5 1