Zapisz i rozwiąż odpowiednie równania.

a) Liczba o 15 wieksza od x jest równa 70.
b) Liczba 87 jest 2 razy większa od liczby x.
c) Liczba 3 razy mniejsza od x jest równa 12.
d) Liczba o 5 większa od x i dwukrotność liczby x+1 są równe.

Bardzo proszę o wylicznia , a nie same odpowiedzi :D

Z góry dziękuję !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T20:32:17+02:00
A) Liczba o 15 wieksza od x jest równa 70.
x+15=70
x=70-15
x=55

b) Liczba 87 jest 2 razy większa od liczby x.
2x=87
x=87/2
x=42,5
c) Liczba 3 razy mniejsza od x jest równa 12.
x/3=12 /*3
x=12*3
x=36
d) Liczba o 5 większa od x i dwukrotność liczby x+1 są równe.
x+5=2(x+1)
x+5=2x+2
x-2x=2-5
-x=-3 /*(-1)
x=3
2010-04-12T20:36:54+02:00
A.
x-15=70
x=70+15
x=85
b.
2x=87
x=43,5
c.
3x=12
x=4
d.
x+5=2(x+1)
x-2x=-5+2
x=3