1. Zapisz podane zdania w postaci równań.
b) Liczbe o 5 mniejszą od x stanowi 80% liczby x .
e) Liczba 21 jest o 8 większa od z .
f) Liczba 47 jest o 16 mniejsza od t.
h) Liczba 13 jest o 10% większa od liczby u.
2. Napisz odpowiednie równanie
c) Paczka rodzynek kosztuje x złotych. Paczka orzechów jest o 2 zł droższa. Trzy paczki rodzynek kosztują tyle samo co dwie paczki orzchów.
d) Pewieni towar kosztował x złotych. Jego cenę najpierw podwojono, a potem obniżono o 5zł . Nowa cena jest o 10zł większa od starej.

Błagam zróbta to!

2

Odpowiedzi

2010-04-12T20:39:59+02:00
1.
b) x - 5 = 4/5x
e) 21 = 8 + z
f) 47 = 16 - t
h) 13 = x + 1/10x

Za taką ilość punktów niestety nie chce mi się robić więcej. ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T20:43:20+02:00
B) x-5=80%x
x-5=0,8x

e) 21=z+8

f) 47=t-16

2.
c) x-cena paczki rodzynek
x+2- cena paczki orzechów

3x= 2*(x+2)

d) x- cena towaru
2x- cena po I zmianie
2x-5- cena po II zmianie

2x-5=x+10