1.W tlenie spalono 6g węgla i otrzymano 22g tlenku węgla(IV).
a)Oblicz, ile gramów tlenu wzięło udział w tej reakcji chemicznej.
b) Jaki jest stosunek masy węgla do masy tlenu w tlenku węgla(IV)

2.Konfiguracja elektronowa atomu chloru ma postać-...

3.K²L⁸M¹⁸N² jest to rozmieszczenie elektronów w atomie....

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T20:54:17+02:00

1.
C + O2 -----> CO2

 

32g O2 ---- 44g CO2

X ---------- 22g

X= 16g O2

C:O
12:32   /:4
3:8

 

2.

konf. powłokowa:

K² L⁸ M⁷

konf. podpowłokowa:

1s² 2s² 2p⁶ 3s² 3p⁵

 

3.

K²L⁸M¹⁸N² jest to rozmieszczenie elektronów w atomie cynku (Zn).

 

 

 

 

10 3 10
2010-04-12T21:05:20+02:00
Odp.1
Z prawa zachowania masy wynika,że;
22[g]-6[g]=16[g] O2;
b)
M CO2=12[g/mol]+32[g/mol]=44[g/mol];
mC/2mO=12/32=3/8.
Odp.2
17Cl-K2L8M7-grupa 17;okres III.
Odp.3
Jest to konfiguracja elektronowa w atomie cynku Zn-pierwiastek bloku d ,tzn.ostatnie elektrony są umieszczane na orbitalu typu d.
6 5 6