Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T20:52:29+02:00

x- waga jednego bochen
y -drugiego

x+y= 1,5 kg
x/y= 8/7 czyli 7x=8y stąd x= 8/7y

8/7y+y=1,5 kg
15/7y=1,5kg/*7/15

y= 15/10*7/15= 7/10=0,7 kg
x= 1,5kg-0,7kg= 0,8 kg
1 1 1
2010-04-12T20:52:53+02:00
Jeden chleb zatem waży 8x, a drugi 7x
Razem ważą 1,5 kg
zatem 8x + 7x = 1,5
15x = 1,5
x=0,1

jeden chleb waży 8x = 8*0,1 = 0,8 kg
drugi chleb waży 7x = 7*0,1 = 0,7 kg
2010-04-12T20:54:38+02:00
8x- pierwszy bochenek
7x- drugi bochenek
8x+7x=1,5
15x+1,5/15
x=0,1(kg)
8*0,1=0,8(kg)
7*0,1=0,7(kg)