Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T20:57:25+02:00
Pole boczne ostrosłupa to ilość boków * pole trójkąta będącego bokiem ostrosłupa
pole podstawy (kwadratu) wynosi 144, więc bok :
a*a = 144
a = 12
bok podstawy ma długość 12 cm
krawędź boczna ma długość 10 cm. W boku można dostrzec trójkąt prostokątny, którego przyprostokątnymi będą wysokość ściany bocznej i połowa boku podstawy, a przeciwprostokątną będzie długość krawędzi bocznej
Zatem mamy: h kwadrat + 6 kwadrat = 10 kwadrat
h kwadrat + 36 = 100
h kwadrat = 64
h = 8
wysokość ściany bocznej wynosi 8 cm
Pole całkowite = pole podstawy + 4 * pole trójkątów bocznych = 12 * 12 cm + 4 * 1/2 * 12 * 8 = 144 + 2 * 96 = 144 + 192 = 336 cm kw
2 5 2
2010-04-12T20:58:22+02:00
Pole ostrosłupa to kwadrat - P = a²
144 = a² a - bok kwadratu
a = 12
korzystasz z pitagorasa - 6 ² + h² = 10²
36 + h² = 100
h² = 64
h = 8 (bo ujemne odpada bo to są dlugosci)
i teraz masz Pc = Pp + 4Pb(pole trojkata - bok )
Pc = 144 + (4 × 1/2 × 12 × 8)
Pc = 144 + 192 = 336 cm²
Pole boczne ostrosłupa to jest 4 razy pole jednego boku (czyli trójkata) - 1/2 × 4ah = 2ah

6 5 6