Odpowiedzi

2010-04-12T21:00:21+02:00
5% 100%
9kg + x kg = 10%*(10+x)kg
x = 1 + 0,1x - 0,45
0,9x = 0,55
x= 0,6(1)

Odp: Należy dosypać 0,6(1) kg (około 0,61kg) soli
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T21:01:14+02:00
X - ilość soli

5%*9+x=10%(9+x)
0,05*9+x=0,1(9+x)
0,45+x=0,9+0,1x
x-0,1x = 0,9-0,45
0,9x=0,45
x=0,5kg

odp: Należy dosypać 0,5kg soli.
1 5 1
2010-04-12T21:10:37+02:00
9kg=9000g
5%=5/100
9000g*5/100=450g
9000g-455g=8550g
8550g*10/100=855g
8550g+855g=9405g
Trzeba dosypać 405g soli.