Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T21:00:18+02:00
X - lata Grzesia obecnie
x + 3 - lata Grzesia za 3 lata
x - 3 - lata Grzesia 3 lata temu

x + 3 = 3 ( x -3)
x +3 = 3x -9
x -3x = -9 - 3
-2x = -12
x = (-12) : (-2)
x = 6
Odo. Grzes ma 6 lat
2 4 2
2010-04-12T21:00:43+02:00
X - wiek grzesia
x + 3 = 3(x-3)
x + 3 = 3x - 9
2 x = 12
x = 6
2010-04-12T21:04:20+02:00
Dane:
wiek 3 lata temu :
x - 3
obecny wiek:
x
wiek za 3 lata:
x + 3

3(x -3 ) = x +3
3x -9 = x + 3
3x - x = 9 +3
2x = 12 / 2
x = 6

spr. 6 + 3 = 9
6 - 3 = 3
3 * 3 = 9

analizę (czyli dane z zadania ) najlepiej zrobic sobie w tabelce. wtedy lepiej się rozumnie (przynajmniej w moim przypadku ; ) )

myślę, że pomogłam . licze na naj ;skromny; xD