Zadania z działu JAKI TO PROCENT?
1.W warszawie mieszka 2,25 mln ludzi,a w całej Polsce 38,1 mln. W japonii mieszka 126,5 mln ludzi, z czego w Tokio 8,3 mln. Jaki procent Japończyków mieszka w stolicy? Jaki procent Polaków mieszka w stolicy?

zadania z działu OBLICZANIE PROCENTU DANEJ LICZBY
1.oszacuj która z podanych wielkości jest większa:
a 60zl czy 11% kwoty 600zl
b 5,70zl czy 10,5% kwoty 57zl.
c 40 kg czy 19,8% masy 200kg
d 5500$ czy 109% kwoty 5000$
2. W pewnej szkole liczącej 520 uczniów 30% uczniów nigdy nie otrzymało oceny niedostatecznej.Ile uczniów tej szkoły otrzymało co najmniej jedną ocenę niedostateczną?
3. W pudełku było 25 czekoladek. Antek zjadł 40 % tych czekoladek, a jego siostra Agnieszka 40% pozostałych.Oblicz,ile czekoladek zostawili w pudełku.
4. Ustal, która liczba jest większa:
a 20% pewnej kwoty czy 3% kwoty 10 razy większej
b 25% pewnej kwoty czy 15% kwoty 2 razy większej
c 50% pewnej kwoty czy 150% kwoty 2 razy mniejszej

prosze tak na poziomie 1 gimnazjum i maja byc wszystkie obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T15:31:37+01:00
Jaki to procent

Warszawa:
38,1 mln ---100%
2,25mln ---- x%
x =5,9%

Tokio:
126,5 ---- 100%
8,3 ---- x%
x= 6,5%


OBLICZANIE PROCENTU DANEJ LICZBY
a) 60zl < 11% kwoty 600zl
b) 5,70zl < 10,5% kwoty 57zl.
c 40 kg > 19,8% masy 200kg
d 5500$ > kwoty 5000$
2.
520 --- 100%
x ---- 30%
x= 156
Skoro 156 uczniów nigdy nie otrzymało ndst, to...
520-156=364
364 uczniów otrzymało conajmniej jedno ndst

3. W pudełku było 25 czekoladek....

25---- 100%
x---- 40%
x=10
Antek zjadł 10 czekoladek, więc zostało 15

15 ---- 100%
x--- 40%
x=6
Aga zjadła 6 czekoladek, więc w pudełku zostało ich 9

4. Ustal, która liczba jest większa:
a 20% pewnej kwoty < 3% kwoty 10 razy większej
b 25% pewnej kwoty < 15% kwoty 2 razy większej
c 50% pewnej kwoty < 150% kwoty 2 razy mniejszej
2009-11-04T15:36:17+01:00
1) w Warszawie mieszka w przybliżeniu 5.9% ludności
w Tokio mieszka w przybliżeniu 6,6 % ludności

2)a ) 11% z 600 zł ponieważ wynosi to 66 zł.
b) 10,5% z 57 zł ponieważ wynosi to 5,99 zł
c) 40 kg ponieważ 19,8 % z 200 kg wynosi 39,6 kg
d)5500$ ponieważ 109% z liczby 5000 $ wynosi 5450 $

3)520 * 30%/100% = 156 uczniów nie dostało ndst.

520 - 156 = 364 <- tyle osób dostało ndst.