Odpowiedzi

2010-04-12T21:14:02+02:00
Jeżeli oporniki są równoległe to obliczamy z wzoru

Rz=1/R1 + 1/R2 + 1/R3... itd.

Więc:

Rz = 1/8 + 1/8 + 1/8 + 1/8 = 4/8 = 1/2 [1/om]

Żeby był om trzeba odwrócić czyli 2 omy.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T21:15:52+02:00
Moim zdanie to one sa polaczone szeregowo dlatego dam 2 rozwiazania

szeregowo:
Rc= R1 + R2 + R3 + R4= 8+8+8+8= 32 ohm
rownolegle:
1/Rc= 1/R1+1/R2+1/R3+1/R4=1/8+1/8+1/8+1/8= 4/8= 1/2 ohm
1/Rc= 1/2 ohm
Rc= 2 Ohm
7 2 7