Odpowiedzi

2009-11-04T15:31:30+01:00
mały gość to tam jets o misji misionarzy którzy robią coś jakto wpisz w google mały gość niedzielny wciśnij w lewym górnym rogy mały gość niedzielny "w niebie wszystko gra"
nr11/20010
znajdż na pierwszej stronie
"130lat misji w ugandzie BIAŁY OJCIEC Z CZARNEGO LĄDU"
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T16:23:19+01:00
Artykuł z Małego Gościa "Auto dla Papieża"

Pierwszym papamobilem był samochód Italia w 1909 r. dostał go w prezencie Pius X. Jego następca, Pius XI, w 1930 roku dostał Citroena C6. Jeszcze w tym samym roku w garażach watykańskich zagościł samochód firmy, która na długo stała się "dyżurnym" dostarczycielem pojazdów papieskich: Mercedes-Benz. Model Nurburg460 to pierwszy z nich. Do dziś można go oglądać w watykańskim muzeum. Następny mercedes pojawił się 30 lat później. Mercedesa 300d używał Jan XVIII. Kiedy papieżem został Karol Wojtyła, rozpoczęła się era "papamobilów". Najsłynniejszy z nich to ulubiony przez Jana Pawła II Fiat Campagnola, z całkowicie otwartym nadwoziem, używany jeszcze do tej pory.Trudno powiedzieć, czy nazwa "papamobil" przysługuje starowi, którym Jan Paweł II jeździł podczas pierwszej pielgrzymki do Polski. Ten dziwny pojazd, zbudowany na bazie ciężarówki i wyposażony we własne nagłośnienie. BMW 730 D High security - takim samochodem podróżował po Polsce Benedykt XVI.
4 4 4