Gdy zmieszamy błękit paryski z czerwienią cynobrową w ten sposób, że farby niebieskiej będzie 1,5 raza więcej niż czerwonej, to otrzymamy farbę koloru ultramaryna. Ile należy wziąć kilogramów błękitu, a ile czerwieni, aby otrzymać 1,5 kg ultramaryny.?

Prosze, z obliczeniami do zad. Bo mam odpowiedzi ale obliczeń brak.

Odpowiedzi- 0,6 kg czerwieni i 0,9 kg błękitu.

3

Odpowiedzi

2010-04-12T21:16:28+02:00
Ilość błękitu paryskiego - x
ilość farby czerwonej - 1,5 x
waga ultramaryny - 1,5 kg
x+1,5x =1,5
2,5x = 1,5/:2,5
x= 0,6
0,6*1,5 = 0,9
Odp. Należy wziąć 0,6 kg błękitu paryskiego i 0,9 kg czerwieni.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T21:23:45+02:00
1.5x błękitu+ xczerwieni= 1.5kg

1.5x+x=1.5 /:2.5
x=0.6

0.6 pomnożone przez 1.5 daje Ci 0.9. I wszystko:)
2010-04-12T21:26:47+02:00
X - czerwień cynobrowa
1,5x - błękit paryski
1,5kg - ilość ultramaryny

x + 1,5x = 1,5kg
2,5x = 1,5 | 10/25 <zapisz w ułamku zwykłym>
x = 15/10 * 10/25 <poskracaj><zapisz w ułamku zwykłym>
x = 3/5 <zapisz w ułamku zwykłym>
1,5 * 3/5 = 15/10 * 3/5 = 9/10
Odp.: Aby otrzymać 1,5kg ultramayny należy zmieszać 0,6kg czerwieni cynobrowej i 0,9kg błękitu paryskiego.

< * - mnożenie> 15/10 itd. zapisuj w ułamku zwykłym !