Odpowiedzi

2009-11-04T15:40:39+01:00
Y=x²

w tabelce
x 1 2 3
y=x² 1 4 9

narysuj ukl wspolrzednych i zaznacz te punkty z tabelki. polacz punkty i podpisz powstala prosta y=x²
2009-11-04T15:41:33+01:00
Musisz zrobic tabelke

x 3 2 1 0 -3 -2 -1

y=-x^2 -9 -4 -1 0 -9 -4 -1

teraz zaznaczyc trzeba to na funkcji gorne liczby to x dolne y
wiec zaznacz
x y x y x;y
A(3;-9) B(2:-4) C(1;-1) D(0:0) E(-3;-9) F(-2;-4) G(-1;-1)
wyjdzie ci parabola ramionami skierowana do dołu ma jedno miejsce zerowe x=0 punkt przeciecia sie z osią OY(0;0) funkcja jest rosnąca od (-∞:0) i malejąca(0;+∞)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T15:47:20+01:00
Zrób tabele

x -2 -1 0 1 2
y=-x² 4 1 0 -1 -4


Pozaznaczaj na osiach współrzędnych
(-2,4) (-1,1) (0,0) (1,-1) (2,-4)

połącz