Ile gramów wapna palonego można otrzymać jeżeli prażeniu podda się 2 tony wapienia przy założeniu ze reakcja zachodzi w 100 procentach wydajności.

Proszę o szybkie rozwiązanie daje dużo punktów za proste zadanie na najlepszego czeka naj...

2

Odpowiedzi

2010-04-12T21:26:05+02:00
CaCO3 ---> CaO + CO2

2t - 100g/mol
x(t) - 56g/mol

x= 2*56/100
x=1,12 t
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T21:56:28+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MCaCO3=100u
mCaO=56u
CaCO3----->CaO + CO2
100g CaCO3-----56g CaO
2t CaCO3--------xt CaO
x=1,12 tony CaO
2 5 2