Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T21:23:24+02:00
2x-2y=7 //*(-2)
4x+3y=21

-4x+4y=-14
4x+3y=21

dodajemy stronami

7y=7
y=1

2x-2y=7
2x=7+2y
2x=7+2*1 = 7+2 = 9
x=9/2

b)2x+3y=14 //*(-3)
3x-2y=8 //*2

-6x-9y=-42
6x-4y=16

dodajemy stronami

-13y = -26
y=2

2x+3y=14
2x+3*2=14
2x+6=14
2x=8
x=4
1 5 1
2010-04-12T21:26:33+02:00
A)
{2x-2y=7 |*(-2)
{4x+3y=21

{-4x+4y=-14
{4x+3y=21
+______________
7y=7
y=1

4x+3*1=21
4x=18
x=4 i 1/2

b)
{2x+3y=14 |*3
{3x-2y=8 |*(-2)

{6x+9y=42
{-6x+4y=-16
+__________
13y=26
y=2

6x+9*2=42
6x=24
x=4