Pomóżcie rozwiązać te działania:
-cztery i pięć dziesiątych minus trzy czwarte razy jedna trzecia

-(jeden i dwie piąte plus pięć dziesiątych) podzielić na dwa

-pięć ósmych razy cztery i dwie dziesiąte minus (jedna czwarta do potęgi drugiej)

-cztery siódme razy (dwie dziesiąte plus jedna czwarta)

Proszę o szybkie odp.
Z góry dzięki :)

3

Odpowiedzi

2010-04-12T21:20:49+02:00
2010-04-12T21:25:51+02:00
A)4 i 5/10 - 3/4 *1/3= 4 i 1/2 - 1/4= 4 i 2/4 - 1/4= 2 i 1/4

b) (1 i 2/5+ 5/10) :2= ( 1i 2/5 + 1/5):2= 1 i 3/5 :2= 8/5 :2= 8/5 * 1/2= 4/5

c) 5/8 * 4 i 2/10 - (1/4)²= 5/8 * 4 i 1/5 - 1/8= 5/8 * 21/5 - 1/8= 21/8 - 1/8= 20/8= 2 i 4/8= 2 i 1/2

d)4/7 * (2/10+1/4)= 4/7 * (4/20 + 5/20)= 4/7 * 9/20= 9/35

Ps:
/-kreska ułamkowa :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T21:32:26+02:00
4 5\10 -( 3\4 * 1\3)= 4 5\10-3\12 = 45\10 - 3\12 = 270\60 - 15\60 = 255\60= 4 11\60

(1 2\5 + 5\10) :2 = 1 9\10 :2 = 19\20

(5\8 * 4 2\10)- 1\4 do potęgi drugiej = 2 5\8 - 1\16= 2 9\16

4\7 *(2\10 +1\4) = 4\7 * 9\20 = 9\35