Odpowiedzi

2010-04-13T09:48:40+02:00
MUZYKA BAROKOWA UZEWNĘCZNIA UCZCIA CZŁOWIEKA W MUZYCE BAROKOWEJ KOMPOZYTORZY UWZGLENDNIALI NA PIERWSZY PLAN SŁOWAA A MELODIĘ PODKREŚLALI AKORDOWYM AKOMPNIAMENTEM

MUZYKA RENESANSOWA W TEJ EPOCEPOJAWIAŁY SIĘ TEKSTY ZE SLOWAMIW JĘZYKU NARODOWYMCO UŁATWIAŁO LUDZIOM UDZIAŁ WE WSPÓLNYCHŚPIEWACH LITURGICZNYCH .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T09:50:19+02:00
W renesansie zaczęto uważać muzykę za sztukę - wynik wiedzy, umiejętności i talentu. Zwracano uwagę na wartość muzyki i na jej wpływ na człowieka. Tu kompozytor stał się mistrzem, teoretyk natomiast jedynie osobą zajmującą się zapisywaniem i porządkowaniem zdarzeń.

Charakterystyczną cechą muzyki barokowej jest kontrast pomiędzy wysokim a niskim rejestrem, a także silnie zarysowana podstawa harmoniczna w formie tzw. basso continuo (basu cyfrowanego lub generałbasu) realizowanego najczęściej na instrumencie umożliwiającym grę akordów, np. na klawesynie, organach, regale, lutni lub teorbie, oraz na instrumencie melodycznym, np. na violi da gamba, wiolonczeli, fagocie.