Odpowiedzi

2010-04-12T21:26:54+02:00
Prędkość orła po 3 s wyrazimy wzorem

Vk=gt
Vk=10*3=30m/s

Więc jego Ek będzie równa

Ek=mV²/2
Ek=3*30²/2=1,35kJ
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T21:30:49+02:00
Ja bym to zrobiła tak:
Dane:
m=3kg
t=3s

Spadając, bez oporów powietrza orzeł porusza się ruchem jednostajnie przyspieszonym. Nie mamy też prędkości początkowej. Tak więc prędkość po 3 sekundach:
V=at= 10*3= 30 m/s

I teraz podstawiamy to do wzoru na energię kinetyczną:
Ek=mv²/2
Ek= 3*900/2= 2700/2= 1350J

Odp: Energia kinetyczna po 3 sekundach wyniesie 1350 J.
3 5 3