3
W 1750 r. żyło na świecie 733 mln ludzi, a w 2007 r. - 6641 mln ludzi.
(Wyniki podaj w zaokrągleniu).

Ludność Azji w 1750 r. - 65,9% wszystkich ludzi.
Ludność Azji w 2007 r. - 60,6 % wszystkich ludzi.
a) Ile ludzi żyło w Azji w 1750 roku, a ile w 2007?

Ludność Europy w 2007 r. - 11,4% wszystkich ludzi.
b) Czy w Europie żyło w 2007 r. więcej ludzi niż na całym świecie w roku 1750?


Ludność Europy w 2007 r. - 11,4% wszystkich ludzi.
Ludność Europy w w 1750 r. - 19,9 % wszystkich ludzi.
c) O ile procent zwiększyła się liczba ludności w Europie od 1750 r. do 2007 ?

Ludność Ameryki Pn. w 2007 r. - 5,1% wszystkich ludzi.
Ludność Ameryki Pn. w 1750 r. - 0,1 % wszystkich ludzi.
d) Ile razy zwiększyła się liczba ludności w Ameryce Pn. od 1750 r do 2007?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T15:53:55+01:00
100%-733mln
65,9%- x
x= 65,9*733/100~483 mln

100%-6641
60,6-x
x= 60,6*6641/100~4024mln
b) 100%- 6641mln
11,4%-x
x= 11,4*6641/100~757
757>733 w Europie w 2007 r zyło wiecej ludzi niz na swicie w 1750r
c)19,9-11,4 = 8,5%
d)5,1-0,1=5%
nie jestem pewna tych 2 ostatnich podpunkow no chyba ze takie łatwe ;)
5 2 5
2009-11-04T16:20:16+01:00
A) 65,9 % z 733 mln = 65,9/100 * 733 000 000 = 483047000 a w zaokrągleniu to ok. 480 mln - w 1750 roku

60,6% z 6641 mln = 60,6/100 * 6641000000 = 4024446000 a w zaokrągleniu to
4 mld - w 2007 roku

b)11,4% z 6641 mln = 11,4/100 * 6641000000 = 757074000
757074000 > 733000000

c)w 2007 roku było 757074000 ludności
19,9 z 733 mln = 19,9/100 * 733000000 = 145867000
757074000-145867000 = 611207000 - o tyle zwiększyła się liczba ludności

d)0,1% z 733 mln = 1/100 * 733000000 = 7330000
5,1% z 6641 mln = 5,1/100 * 6641000000 = 338691000
338691000-7330000 = 331361000

nie wiem czy jest dobrze
7 4 7