Odpowiedzi

2010-04-12T21:27:12+02:00
Krzyż (etymologicznie z łac. crux) – znak, kształt lub przedmiot w postaci dwóch linii przecinających się, na ogół pod kątem prostym (†). Jest jednym z najstarszych symboli ludzkości znanym w większości starożytnych religii. Niemal w każdym zakątku ziemi odkryto przedmioty związane z tym znakiem. Zazwyczaj wiązano go z jakąś formą kultu sił przyrody (ogień, słońce, życie).
3 2 3
2010-04-12T21:30:50+02:00
Różne formy krzyża to symbol tajemnicy. Chrystus umarł na palu, tylko ukazał różne formy krzyżowania. Znak krzyża jest typowo chrześcijańską formą błogosławienia siebie i innych. Formy krzyża dobrze wyrażają powszechny zasięg Męki Chrystusa zawieszonego na Krzyżu za nas samych. (ludzi).
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T21:31:00+02:00
KRZYZ -ZWYCIESKIE DRZEWO ZYCIA !

Krzyz wyrażający polączenie pionu z poziomem, stał sie symbolem : poleczenia nieba z ziemią. Wizerunek krzyża symbolizuje zespolenie takich przeciwienst jak wschod i zachód , polnoc i poludnie, ciemnosc i swiatlo, smierc i zycie.
Krzyz wskazuje na to lącze go wiezi takie jak : góra, pomost i drabina. Krzyż na początku oznaczał miejsce kazni, a po okrzyzowaniu chrystusa oznaczał zwyciestwo. Krzyz stal sie znakiem pokoju, znakiem mocy Bozej.

5 4 5