Cze to znowu ja;p tym razem nudziara odo religi dala sprawdzian i full pytan rozwiazczie wszystkie daje DUZO PKTOW!!!

1Podaj roznice smierci Św. Szczepana i Pana Jezusa
2Informacje na temat szczepana (z jakiej rodziny pochodzil,dlaczego zostal diakonem,jak umarl)
3Informacje na temat Św.Piotra (z jakiej rodziny pochodzil,zmiana imienia,czego sie nauczyl,co lubil robic)
4Informacje na temat Św.Pawla(jakim byl czlowiekiem,i napisac cos o 3 podrozach)
5Dlaczego Maryję nazywamy matką kościoła

PLS ODPOWIEDZCIE SZYBKO !!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T15:53:35+01:00
1. św. Szczepan był ukamienowany przez społeczność żydowską w Jerozolimie.. Pan Jezus natomiast został ukrzyżowany.
2.Św. Szczepan był Żydem.Naczelnik grupy hellenistycznej.Zginął w 36 roku, został ukamienowany.
3.Dla Jezusa porzucił zawód rybaka i stał się uczniem Jego.Jezus nadał mu imię Piotr(skała).Piotr miał żonę i córkę. Andrzej Apostoł był jego bratem.
4.Urodził się jako Szaweł w Tarsie. Był synem faryzeusza z pokolenia Beniamina. Odbył podróże misyjne
a)odwiedził Cypr i Azję Mniejszą.
b)w czasie drugiej podróży misyjnej (50-52) działał na terenie Azji Mniejszej, Macedonii, Grecji.
c)głównym terenem działalności w czasie 3 podroży (53-58) był Efez.
5 .Kościół jest Mistycznym Ciałem Chrystusa. Dlatego,Maryja będąc Matką Głowy tego ciała, Jezusa, jest równocześnie Matką wszystkich stanowiących to Ciało czyli Matką Kościoła.

Mam nadzieję że pomogłem :)
1 5 1
2009-11-04T17:29:19+01:00
Z pochodzenia jak wszyscy pierwsi chrześcijanie był Żydem. Zwierzchnik grupy nazywanej hellenistami. Szczepan, odcinając chrystianizm od kultu jerozolimskiego, stworzył warunki jego powszechnego krzewienia. Pragnął oczyścić judaizm i zreformować go przez powrót do źródeł (z wyjątkiem przykazań dotyczących świątyni i kultu ofiarnego) i dlatego zerwał z jego instytucją. Zginął w 36 roku ukamienowany przez miejscową społeczność żydowską w Jerozolimie.
odp .do 2

2009-11-04T17:29:12+01:00
Http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awi%C4%99ty_Szczepan

http://pl.wikipedia.org/wiki/Piotr_Aposto%C5%82

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pawe%C5%82_z_Tarsu

Na resztę pytań odpowiedział Ci poprzednik a ja powklejałem linki stronek, na których znajdziesz więcej informacji.

pozdro