Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T21:36:36+02:00
160g CuSO4 - 98g Cu(OH)2
X - 19,6g
X=32g

W tej reakcji chem. zużyto 32 g CuSO4
2010-04-12T21:41:26+02:00
2NaOH + CuSO4 ----> Cu(OH)2 + Na2SO4
Dane:
masa Cu(OH)2 =19,6g
masa molowa Cu(OH)2 = 98g/mol
masa molowa CuSO4 = 160g/mol
szukane masa: CuSO4 = ?
obliczamy mole Cu(OH)2 n=m/M
n=19,6/98 = 0,2 mole, to tyle samo moli bedzie CuSO4 = 0,2 mole
to masa m=n*M => 0,2*160 = 32g
zuzyto 32 g CuSO4