A)Suma dwóch liczb wynosi 29 . JEdna z tych liczb jest o 5 większaa od drugiej. Iloczyn tych liczb wynosi.
A.200
B.12
C.204
D.209
b) Pan wojtek jest teraz 2 razy starszy od syna. 18 lat temu był od niego starszy 3 razy Wynika z tego że
A. Pan Wojtek jest o 18 lat starszy od syna
B. Syna pana wojtka juz od 18 lat jest pełnoletni
c. pan wojtek 18 lat temu obchodził piędździesiąte urodziny
d. Syn pana wojtka jest uczniem szkoły podstawowej.

Mile widzane obliczenia....

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T21:43:58+02:00
A) 29 - 5 = 24
24 : 2 = 12
12 * 17 = 204
Odp. C
b) 2x - wiek Wojtka teraz
x - wiek syna pana teraz
x - 18 - wiek syna pana 18 lat temu
2x - 18 - wiek pana Wojtka 18 lat temu
3 (x - 18) = 2x - 18
3x - 54 = 2x - 18
3x - 2x = - 18 + 54
x = 36
36*2 = 72 - wiek pana Wojtka teraz
36 - wiek syna pana wojtka
Odp. B
1 5 1
2010-04-12T21:44:40+02:00
A) x+y=29, x+5=y
x=29-y , 29-y+5=y
x=29-y , 2y=34/:2
x=29-y , y=17
x=12 , y=17
12*17=204

kazde kolejne 2 rownania to uklad rownan
1 1 1