Wczoraj pojechałem do sklepu. Ale wybór! Niewiedziałem, że w jednym miejscu można zgromadzic tyle kwietów. To prawdziwa kwieciarnia.

1. Wypisz czasowniki określ osobę, liczbę, czas, rodzaj.
2. Podaj przykład bezokolicznika.
Bardzo prosze to dla młodszego brata nie chce mi się robic.

3

Odpowiedzi

2010-04-12T21:52:19+02:00
Wczoraj pojechałem do sklepu. Ale wybór! Niewiedziałem, że w jednym miejscu można zgromadzic tyle kwietów. To prawdziwa kwieciarnia.
1.czasowniki:
pojechałem - 1 osoba,lp,czas przeszły, rodzaj męski
nie wiedziałem - 1 osoba, lp, czas przeszły, rodzaj męski
2.zgromadzić
2010-04-12T21:53:08+02:00
1)pojechałem lp., os.1,cz. przeszły, męski
wiedziałem lp., os. 1, cz. przeszły, męski
2)zgromadzić
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T21:54:39+02:00
1.
pojechałem- 1 os., l.poj, czas przeszły, r. męski
nie wiedziałem- 1 os. l. poj. czas przeszły, r. męski

2.Przykłady bezokoliczników (ze zdania):
zgromadzić
(inne):
pojechać, nie wiedzieć, myśleć, spać, skakać, latać, śpiewać, uczyć się.