Odpowiedzi

2010-04-12T21:59:53+02:00
Obniżenie temperatury o 20 stopni, dlatego:
20× (1,3 × 10 -5) = (2,6 × 10 - 4)
Długość mostu 500m, dlatego:
500 × (2,6 × 10 - 4) = 0,13

Odp.: Most przy spadku temperatury ulegnie skróceniu o: 0,13 m.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T22:16:23+02:00
Pytanie brzmi:
O ile cm most się skróci gdy temperatura spadnie do 0 stopni?
1,3 × 10⁻⁵ [m] - o tyle każdy metr mostu skaraca się gdy temp. spada o 1 stopień
20⁰ - o tyle ma spaść temeratura.

Liczmy:
500 × 1,3 × 10⁻⁵ [m] = 650 × 10⁻⁵ [m] - o tyle skróci się most gdy temp. spadnie o stopień

650 × 20 × 10⁻⁵ [m] = 13000 × 10⁻⁵ [m] - o tyle skróci się most gdy temp. spadnie o 20⁰.

Zamieńmy jednostki na cm
1m = 100 cm
A więc:
13000 × 10⁻⁵ [m] = 13000 × 10⁻⁵ x 100 [cm]= 13000 x 10⁻⁵ x 10²
= 13 x 10³ x 10⁻⁵ x 10² = 13 x 10⁰ [cm] = 13 cm

Odpowiedz:
Most skróci się o 13 cm gdy temperatura osiągnie zero stopni.