Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-12T21:57:42+02:00
Fala powstaje w taki sposób ze poprostu nakładaja sie na siebie w wyniku czego powstaja tak zwane ZJAWISKA ! inaczej zjawisko interferencyjne.
Fale głownie rozchodza sie po prostej ruchem prostoliniowym woęc Fale o różnych długościach mogą w różnych ośrodkach rozchodzić się z różnymi prędkościami.
5 4 5
2010-04-12T22:01:59+02:00
Fala powstaje przez zaburzenie ośrodka mechanicznie, elektromagnetycznie lub w inny sposób.Zaburzenie to rozprzestrzenia się we wszystkich kierunkach.Na przykład kiedy uderzysz w stół jego cząsteczki mocno się wychylają z położenia równowagi że aż uderzają w następne które również się wychylają uderzając w kolejne itd.Fala elektromagnetyczna natomiast powstaje w wyniku indukcji pola magnetycznego ze zmiennego pola elektrycznego(prądu).Jeśli pole elektrycznie zmienia się sinusoidalnie to powstałe pole magnetyczne tez zmienia się sinusoidalnie powodując powstanie pola elektrycznego również zmieniającego się sinusoidalnie i tak dalej.
4 4 4