Zadanie 1.

Długość równika Ziemi w przybliżeniu jest równa 40000km. Oblicz przybliżoną długość promienia Ziemi.

Zadanie 2.

Średniowieczną ciekawostką Portugalii jest słynna Rosa dos Ventos. Ma ona kształt koła o obwodzie około 43π m. Oblicz pole tej Rosa dos Ventos.

Z góry dziękuję. Daję najlepszą!
__________________________________________________________

(Żałoba...)

2

Odpowiedzi

2010-04-12T22:06:52+02:00
Zad.1
Obw=40 000km
Obw=2*π*R
R=Obw/2*π

R=40 000/(2*3,14)
R=6 369 km
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T22:12:19+02:00
2. 2 pi r=43 pi/:2 pi
r=21,5 m

P=pi*r kwadrat
P=pi*462,25
P=462,25 pi m kwadrat.

3.
2 pi r=40000/2 pi
r=40000/2pi
r=20000/pi
pi=(w przyblizeniu) 3,14
r=20000/3,14=6369,43