Odpowiedzi

2010-04-12T22:28:28+02:00
Odrzut to ma związek z zasadązachowania energii. Jezeli np strzelam z pistoletu to zeby nadac predkosc pociskowi musi nadac mu ped. A zasada zachowania pedu mowi iż jezeli pocisk wyleciał z pewnym pedem to ten ped zadziała na nas czyli odrzuci nas
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
  • mrau
  • Rozwiązujący
2010-04-12T22:28:32+02:00
Zjawisko odrzutu jest wywołane siłą przyspieszenia oraz wywołanego w nim ruchu ciała (czyli odrzutu), gdy dane ciało A działając na ciało B nadaje mu prędkość.

To zjawisko wynika z III zasady dynamiki Newtona.
51 3 51