Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-12T22:32:13+02:00
Poniewaz zachodzi rekacja zobojetniania
kwas+zasada=sol(obojetna zawsze)+woda
2010-04-12T22:34:23+02:00
Kwas siarkowy Jest kwasem mocnym
Zasada potasowa jest mocną zasadą

Zobojętniając kwas zasadą, zmieniamy pH badanej substancji z kwasowej (pH<7)
na zasadową (pH>7)

Podczas zmiany pH z kwasowej na obojętną (pH=7) a następnie na zasadową wzkaźnik zmienia barwę.
2 3 2
2010-04-12T22:38:12+02:00
Odp.
Zastosujmy jako wskaźnik oranż metylu.
Barwi się on w kwasie na kolor czerwony.
Zachodzi reakcja zobojętnienia:
H2SO4+2KOH=K2SO4+2H2O;
Jonowo:
2H(+)+SO4(2-) +2K(+)+2OH(-) =2K(+)+SO4(2-)+2H2O;
2H(+)+2OH(-)=2H2O;
Barwa zmienia się na pomarańczowo ponieważ jony H(+) zostały zobojętnione przez jony OH(-).
2 5 2